Opvallend of voor de hand liggend?
Uit onderzoek blijkt dat de fastfood-restaurants in Amerikaanse staten waar wiet gelegaliseerd is aanzienlijk meer eten verkopen.
Een enquete die werd afgenomen onder 27,500 Amerikanen toont aan dat in staten waar het gebruik van cannabis gelegaliseerd is, er meer fastfood geconsumeerd wordt. Van de 8,5% die een bezoek had gebracht aan de legale coffeeshops, brachten maar liefst 43,3% een bezoek aan de McDonald’s. 17,8% van de cannabisgebruikers gingen naar Wendy’s, een andere populaire Amerikaanse fastfoodketen. 17,6% was te vinden in de Burger King.
Fastfood-keten speelt in op legalisatie
Fastfood-ketens zijn zich er wel degelijk van bewust dat de legalisatie van cannabis ertoe lijdt dat de bezoekersaantallen omhoog gaan. Een McDonald’s in New Mexico speelde op de verandering in door middel van een billboard met de tekst: “Usually when you roll something this good, it’s illegal.” In Orange County, California maakte Taco Bell ook een slimme zet. Zij gingen een samenwerking aan met de Über-achtige applicatie Lyft, waardoor bezoekers tussen 21:00 en 2:00 de mogelijkheid hebben om een tussenstop te maken bij een filiaal van Taco Bell.